۲۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۳۳

توسط مجمع ناشران انقلاب اسلامی انجام شد؛

راه‌اندازی پویش «راویان سرزمین زیتون» برای حمایت از فلسطین

راه‌اندازی پویش «راویان سرزمین زیتون» برای حمایت از فلسطین

مجمع ناشران انقلاب اسلامی با هدف شناسایی و حمایت و جریان‌سازی تولید آثار ادبی با موضوع فلسطین و قدس شریف، اقدام به راه‌اندازی پویش «راویان سرزمین زیتون» کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجمع ناشران انقلاب اسلامی در راستای سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص فریضه همه مسلمانان برای کمک به مردم مظلوم فلسطین و لبنان، با هدف شناسایی و حمایت و جریان‌سازی تولید آثار ادبی با موضوع فلسطین و قدس شریف، اقدام به راه‌اندازی پویش «راویان سرزمین زیتون» کرده است.

این پویش شامل ۴ محور اصلی است: محور اول، فراهم شدن بستر برای مشارکت ناشرانی است که تمکن مالی دارند تا برای تقویت جریان تولید کتاب با موضوع فلسطین، در تأمین مبلغ جایزه جهانی ادبیات فلسطین که مجموعاً ۹۰ هزار دلار است، به هر میزان که تمایل دارند، مشارکت کنند. ناشران محترم می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به حساب بانک رسالت مجمع ناشران انقلاب اسلامی با شماره شبای IR280700001000223934152001 واریز کرده و به این پویش بپیوندند.

جایزه جهانی ادبیات فلسطین، جایزه‌ای بین‌المللی و مردمی و غیردولتی است که با هدف کشف و برجسته‌سازی و قدردانی از برترین کتاب‌های ادبی منتشرشده جهان درباره مسئله فلسطین، با همکاری اتحادیه‌ها و تشکل‌های فرهنگی و ادبی برخی کشورهای اسلامی به‌صورت دوسالانه برگزار می‌شود. دومین دوره این جایزه در آذرماه سال جاری در کشور عراق برگزار خواهد شد.

محور دوم این پویش، هم‌عهدی ناشران جبهه انقلاب در تولید کتاب‌های خوب و فاخر برای ثبت و ماندگاری روایت این نبرد تاریخی است تا حقیقت جنایت‌های صهیونیست‌ها از یک سو و حماسه و مقاومت ملت قهرمان فلسطین و لبنان از سوی دیگر، به گوش جهانیان برسد و بستری برای شناخت نسل جدید فراهم گردد؛ چنان‌که تولید هر کار ادبی در این زمینه، تیری است در کمان قلم برای رسوایی پادگان تروریستی رژیم صهیونیستی.

در بخش سوم، پویش «راویان سرزمین زیتون» به‌عنوان بستر مشارکت و همدلی ناشران دغدغه‌مند و حامی فلسطین در ایران با ناشران لبنانی صدمه‌دیده در جریان تعرض رژیم صهیونیستی به لبنان فراهم شده است تا در چاپ و توزیع کتب این نشرها مشارکت کنند، با این هدف که چراغ تولید روایت مقاومت و فلسطین خاموش نشود. برای این اقدام نیز ناشران محترم می‌توانند با ارتباط گرفتن با حساب کاربری @ketab_nashr در پیام‌رسان‌های بله و ایتا و تلگرام اعلام آمادگی کنند.

در چهارمین محور این پویش، ناشران ارجمند می‌توانند در تأمین کتب کودک و نوجوان و همچنین قرآن کریم و ادعیه غیرفارسی برای مردم لبنان همکاری نموده و این کتب را برای جمع‌آوری و ارسال به لبنان با انتشارت شهید کاظمی ارتباط گیرند.

کد خبر 6261984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha